Toestemming voor het gebruik van cookies

Door op “Accepteren” te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen.

Bekijk ons Privacy Statement voor meer informatie.

Eyebrow Text Here

Lorem ipsum dolor sit amet elit

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Button Text
Button Text

Veelgestelde vragen

home

Klantenservice

Staat uw vraag en antwoord er niet tussen? Neem contact op met onze klantenservice via 0113-74 11 00 of info@dnwgwarmte.nl. We helpen je graag. 

Aan- en afmelden
Eindafrekening
Storing
Thermostaat
Voorschot
WKO-installatie
Warmtepomp
Warmtetarieven
Aan- en afmelden
Eindafrekening
Storing
Thermostaat
Voorschot
WKO-installatie
Warmtepomp
Warmtetarieven
Aan afmelden

Je kunt je afmelden via mijn.dnwgwarmte.nl. Als afmelddatum vul je de datum in dat jouw huur- of koopcontract eindigt. Kom je er niet uit? Bel ons gerust op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer: 0113- 74 11 00.

Om een account aan te maken ga je naar mijn.dnwgwarmte.nl. Voor het aanmaken van een account heb je een klantnummer nodig. Deze staat op de welkomst e-mail die je ontvangt nadat je bent aangemeld als klant en op je facturen. Kom je er niet uit? Bel met onze klantenservice op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer: 0113- 74 11 00.

Als je (binnenkort) in de wijk Ouverture gaat wonen krijg je warmte en koude geleverd van DNWG Warmte BV. Je kan je aanmelden via mijn.dnwgwarmte.nl. Als aanmelddatum vul je de datum in dat jouw huur- of koopcontract is ingegaan. Kom je er niet uit? Bel ons gerust op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer: 0113- 74 11 00.

Een account in mijn.dnwgwarmte.nl is gekoppeld aan een adres. Ga je dus verhuizen? Meld je af via mijn.dnwgwarmte.nl. Als afmelddatum vul je de datum in dat jouw huur- of koopcontract eindigt. Voor het aanmaken van een account op je nieuwe adres heb je een klantnummer nodig. Deze staat op de welkomst e-mail die je ontvangt nadat je bent aangemeld als klant en op je facturen. Kom je er niet uit? Bel ons gerust op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer: 0113- 74 11 00.

Eindafrekening

Je ontvangt je eindafrekening eind januari/begin februari.

Je betaalt maandelijks een voorschotbedrag. Dit bedrag is gebaseerd op je verwacht verbruik en de vaste kosten voor dat jaar. Op 1 januari kijken we wat je verbruik over het afgelopen jaar is geweest. Eind januari/begin februari ontvang je een overzicht van je werkelijke verbruik en kosten. Dit noemen we een eindafrekening. Ook zie je op de eindafrekening of je geld moet bijbetalen of dat je geld terugkrijgt.

Betaal je je rekening niet op tijd? Dan krijg je eerst een herinnering van ons. Betaal je daarna nog steeds niet, dan sturen wij je een aanmaning. Als je daarna nog steeds niet betaalt, proberen wij contact met je op te nemen om samen naar een oplossing te zoeken. Lukt dat niet? Dan schakelen wij de deurwaarder in.

Kun je je voorschotnota of eindafrekening niet betalen? Dan kun je met ons een betalingsregeling afspreken. Betaal je via automatische incasso? Dan moet je eerst het bedrag terugboeken (storneren). Voor het maandelijkse voorschot kun je geen betalingsregeling krijgen.

Neem gerust contact met ons op, dan kijken we samen naar een oplossing. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer: 0113- 74 11 00.

Storing

Heb je problemen met warmte, warm water of koeling? Neem dan telefonisch contact op. Bel op telefoonnummer: 0113-74 11 00. We staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar. Buiten kantoortijden krijg je een medewerker van onze storingsreceptie aan de telefoon. Zij helpen je verder.

De temperatuur en het aantal liters water wordt geleverd tot het punt waar DNWG Warmte eigendom van is. De werkelijke temperatuur van douche en kranen is afhankelijk van de leveringsdruk en temperatuur van het kraan-water en het leidingverloop. De werkelijke levering kan dus anders zijn.

Bij een ernstige en langdurige storing kan het zijn dat je recht hebt op compensatie of een vergoeding. Dit is bij wet geregeld. Wil je weten of je recht hebt op compensatie? Kijk dan hier. Kom je er niet uit? Bel met onze klantenservice op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer: 0113- 74 11 00.

Check eerst de Storingen & werkzaamheden pagina of er geen storing of geplande werkzaamheden zijn. Heb je wel warm water maar geen verwarming? Controleer op de warmtepomp of er een storing wordt gemeld in het display, als dat niet het geval is controleer de waterdruk van uw binneninstallatie. Weet je niet hoe dit moet? Neem dan contact op met je binneninstallateur. Heb je geen verwarming én geen warm water? Neem contact op met de storingsdienst via 0113-74 11 00. We zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

U kunt uw klacht direct via mail sturen naar info@dnwgwarmte.nl. Vermeld in uw e-mail bericht uw naam, e-mailadres en telefoonnummer en geef een duidelijke omschrijving van uw klacht. Ook kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier en dit versturen naar info@dnwgwarmte.nl.

U kunt ook gebruik maken van het speciale klachtenformulier

Het kan zijn dat je, bijvoorbeeld door werkzaamheden, letsel hebt opgelopen of schade hebt aan je eigendommen. Dat vinden we erg vervelend. In de meeste gevallen vergoedt je eigen verzekeraar de schade. Wij verzoeken je daarom de schade eerst te melden bij je eigen verzekering. Het is klantvriendelijker omdat jouw eigen verzekering de zaak verder afhandelt en verhaal haalt bij onze verzekering. Vaak krijg je op deze manier ook meer vergoed.

Heeft je eigen verzekering de schade afgewezen? Vul dan het schadeformulier in. Voor een snelle behandeling van je verzoek is het van belang dat je zoveel mogelijk bewijs aanlevert en het formulier volledig invult. Foto’s en andere documenten kun je ook toevoegen aan het schadeformulier. Ga naar het schadeformulier.

Thermostaat
Nog niet ingevuld
Voorschot

Je kunt jouw voorschot voor 2026 aanpassen nadat je de eindafrekening van 2025 hebt ontvangen. Deze ontvang je uiterlijk begin februari 2026. We berekenen namelijk jouw voorschot 2026 bij het maken van de eindafrekening. Heb je je voorschot 2026 ontvangen en wil je deze aanpassen? Dan kan dit via mijndnwgwarmte.nl. Ook kun je contact met ons op te nemen via e-mail of via de telefoon, nadat je jouw eindafrekening hebt ontvangen. Je wijziging gaat dan in vanaf de eerstvolgende maand.

Rond de 10de werkdag van elke maand ontvang je de factuur met het voorschotbedrag. Als je gekozen hebt voor automatisch incasso schrijven we het bedrag binnen 14 dagen na de facturatiedatum af. Heb je gekozen voor zelf overboeken? Dan maak je elke maand zelf het voorschotbedrag over naar DNWG Warmte.

Je voorschot is het maandelijkse bedrag dat je betaalt voor de producten die DNWG Warmte levert. Je voorschot is gebaseerd op een verwacht verbruik en de vaste kosten.

Je kunt je voorschot voor 2025 nog niet wijzigen. Dit kan nadat je de jaarafrekening hebt ontvangen. Je kan dan je voorschot wijzigen via Mijn.dnwgwarmte.nl. Kom je er niet uit? Bel met onze klantenservice op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer: 0113- 74 11 00.

WKO

Het koelen van een huis of appartement met een WKO-installatie, zoals het geval in Ouverture, is niet hetzelfde als de koeling met een airconditioning. De koude uit de WKO zorgt ervoor dat een woning een paar graden koeler is dan de buitentemperatuur. Met een airconditioning kun je het aantal graden dat het koelt in huis zelf regelen.

Een WKO-installatie (Warmte en Koude-installatie) is een systeem om warmte en koude in de grond te bewaren. Zo kun je energie slim gebruiken en heb je geen aardgas nodig om te verwarmen en geen extra elektriciteit om te koelen. Er zijn speciale putten in de grond: één voor warme en één voor koude.In de wijk Ouverture helpt dit systeem om 243 huizen, twee appartementsgebouwen en een school warm of juist af te koelen.• Hoe werkt het in de winter? Warm water komt uit de grond en stroomt via buizen naar de huizen en gebouwen. Een warmtepomp in huis of in het gebouw zorgt dat het water extra warm wordt. Met dit water worden de gebouwen verwarmd. Als het water is afgekoeld, stroomt het terug de grond in, naar de koude-put.• Hoe werkt het in de zomer? Koud water komt uit de grond en stroomt naar de gebouwen. Daarmee kunnen de gebouwen koeler worden gehouden. Als het water door de gebouwen heeft gestroomd is het water weer wat warmer geworden. Dan gaat het terug de grond in, naar de warme-put.

Warmtepomp

Heb je een slimme meter? Dan kun je via Mijn DNWG Warmte je verbruik inzien. Je ontvangt maandelijks van ons een verbruiksoverzicht voor warmte. Heb je geen slimme meter voor warmte, maar wil je wel jouw verbruik in de gaten houden? Noteer dan iedere eerste dag van de maand de meterstand. Op die manier kun je je verbruik per maand inzien. Houdt er rekening mee dat je in de winter veel meer warmte verbruikt dan in de zomer.

In Mijn DNWG Warmte kun je je verbruikersoverzicht inzien. Je hebt geconstateerd dat je elektriciteitsverbruik is toegenomen en je wilt dit bij ons melden. Mail onze klantenservice via info@dnwgwarmte.nl.

Het display van de warmtemeter staat standaard op de actuele meterstand, gevolgd door de letters GJ (GigaJoule). Hoe het display van de warmtemeter werkt, leest u hier.

Warmtetarieven

Lees alles over tarieven, tariefbladen en hoe deze tarieven zijn opgebouwd op onze documentatie pagina.